arrow_drop_up arrow_drop_down
18 september 2019 

Je Bent Echt De Enige Niet Waarbij Iets Mis Gaat

Als motorrijder gaat er nog wel eens iets mis. Hierbij een opsomming van wat zaken die kunnen gebeuren. Voor ervaren motorrijders zullen er vast wel genoeg bekende “oeps” momentjes bijzitten. Heb je deze momentjes nog niet meegemaakt, dan is het goed te weten dat dit dus kan gebeuren, doe er je voordeel mee.

Een zeer hoog “OEPS” gehalte, heb jij ze al eens meegemaakt?

  • Je voet in een gat of aflopende weg zetten als je stopt, houd de motor dan maar eens overeind
  • Je voet op iets glads zetten als je stopt
  • Je voorwiel blokkeren bij te enthousiast remmen
  • De oprit missen en op het gras slippen
  • Je standaard niet uitzetten als je van je motor stapt (of nog even afstappen als deze is ingeklapt……Rob 2016)
  • Vanuit een stop op kiezels of zand met open gas een draai maken
  • Geen plankje onder je standaard zetten op asfalt op een hete dag of te zachte grond
  • Te enthousiaste mensen op je motor laten
  • Vergeten dat de motor in de versnelling staat wanneer je je kickstarter gebruikt
  • Je motor laten draaien, je koppeling loslaten en je voeten op je stepjes zetten als het licht op groen springt, maar de motor staat in neutraal
  • Je voeten niet neerzetten bij rood licht
  • Je evenwicht verliezen als je je motor op de middenbok zet
  • Van je motor stappen als hij nog loopt en vergeten dat hij in de versnelling staat
  • Je duopassagier leunt veel te ver naar een kant om te kijken naar iets op de grond bij een stopbord
  • Je duopassagier krijgt zijn of haar voet in de zadeltas, terwijl je duo op de motor stapt
  • Gladde banden en dan toch een spatje onverwachte regen
  • Kijken naar het zand aan het eind van de bocht en niet door de bocht heen
  • Parkeren achter je vriends moeders busje, terwijl je denkt: als ze vertrekken zien ze me wel
  • Een krapper wordende rechterbocht te snel ingaan zodat je terwijl je je motor rechtop zet in de baan voor tegemoetkomend verkeer komt
  • Kwaad worden omdat je gevallen bent, krachtig je motor van de grond plukken om hem vervolgens te laten vallen aan de andere kant
  • Met straatbanden op nat gras rijden
  • Op nat asfalt met offroad-banden rijden
  • In je eentje je motor van een plank rijden uit de achterkant van een pickup-truck
  • Bij het stoppen door vermoeidheid, je evenwicht verliezen na een lange rit
  • Boven je limiet rijden om iemand bij te willen houden die waarschijnlijk ook boven zijn vermogen rijdt
  • Iets te veel power geven in de eerste bocht na het monteren van nieuwe banden
  • Te klein zijn voor de motor die je rijdt en een stopbord naderen
  • Op een helling parkeren en je motor niet in de versnelling zetten
  • Wegrijden met een alcoholgehalte in je bloed ver boven de toegestane limiet
  • Naar beneden reiken om je handschoenen/sleutels/bril te pakken
  • Je motor af laten slaan terwijl deze schuin staat omdat je een langzame krappe draai op een parkeerplaats wilt maken
  • Een wesp of Bij uit je jas proberen te krijgen terwijl je nog rijdt

Murphy’s Law

  • Hoe verder het eerstvolgende benzinestation, hoe groter het insect dat uiteenspat op je vizier.
  • Droog je net weer op na een rit in de regen, dan zal het weer gaan regenen net als je je weer lekker voelt.
  • Zit je zonder benzine, dan maakt het niet uit welke richting je opgaat, het dichtstbijzijnde benzinestation bevindt zich altijd in de tegenovergestelde richting.
  • De kans dat je helm hard op ruw beton of asfalt valt is evenredig groot met de kosten van aanschaf en hoe nieuw hij is.
  • Hoe later op de dag, hoe schaarser de pensions en kampeerplaatsen.
  • Je eerste succesvolle wheelie is altijd in de buurt van een tot dan toe onopgemerkte politieagent met een hekel aan motorrijders.
  • Hoe lang het duurt voor je je bestelde motoronderdelen hebt hangt af van het feit hoe hard ze nodig zijn.
  • Dat leuke meisje praat waarschijnlijk tegen je, ondanks het feit dat je een motorrijder bent.
  • Als er drie auto’s op jouw weg rijden, zijn de bestuurders dronken en is er geen politie in de buurt.
  • Heb je net genoeg gespaard om je motor te repareren, word je ontslagen.
  • Je motor gaat altijd stuk op het meest ongunstige moment.
  • Als je motor stuk gaat is net dat onderdeeltje stuk waardoor hij helemaal uit elkaar moet.
  • Wil je je motor schoonmaken, begint het altijd te regenen.
  • Hoe schoner je windscherm, hoe groter de aantrekkingskracht voor insecten.
  • Je motor dealer heeft altijd een prima financieringsplan voor de motor die je nodig hebt maar die je je niet kan veroorloven.
  • Een lekke band krijg je altijd midden in de nacht als het super hard regent.
  • Hoe later je bent, hoe groter de kans dat je voor elk rood licht moet stoppen.
  • Maakt niet uit hoe lang en hoe hard je naar je motor gezocht hebt, als je hem gekocht hebt zal hij altijd ergens anders in de uitverkoop staan.
  • De andere rij gaat altijd sneller.
  • Heb je een lening voor je motor nodig, dan moet je eerst bewijzen dat je het niet nodig hebt.
  • Alles wat je aan je motor wilt maken zal je meer tijd en geld kosten dan je gepland hebt.
  • Als je maar lang genoeg met je motor rotzooit, zul je hem uiteindelijk verprutsen.
  • Als alles goed lijkt te gaan, heb je vast wat over het hoofd gezien.
  • Alles gaat slechter onder druk.
  • Niets is zo makkelijk als het eruitziet.
  • Als er een kans bestaat dat iets fout gaat, gaat datgene fout wat de grootste schade aanricht.
  • Alles duurt langer dan je denkt.
  • Alles duurt langer dan nodig is.
  • Een vallend onderdeel van je motor landt altijd daar waar het de meeste schade aanricht.
  • Het licht aan het eind van de tunnel is een trein.
  • Als vastgesteld wordt dat er vier mogelijkheden zijn om iets te laten mislukken, en je schakelt deze vier uit, dan blijkt er beslist nog een vijfde te bestaan.
  • Hoe groter je banden, hoe dieper het spoor.
  • Dingen aan het lot overlaten voeren je van de regen in de drup.
  • Uitzonderingen zijn talrijker dan regels.
  • Elke oplossing brengt nieuwe problemen.
  • Op het moment dat je verzekering afloopt verdriedubbelt de kans op een ongeluk.
  • Een ongeluk komt zelden alleen.
  • Alles gaat altijd in een keer fout.
  • De eerste negentig procent van een opdracht beslaat 10 procent van de tijd, de overgebleven 10 procent van de opdracht de andere 90 procent.
  • Elke aanwijzing die verkeerd begrepen kan worden, wordt verkeerd begrepen.
  • Als je motorsleutel naar beneden valt, gebeurt dat altijd boven een putje! (of tussen de cilinders, ik noem geen namen)

Wat Waren Jouw Momentjes?

Bovenstaande zijn veel momentjes, ze gebeuren gewoon, soms heb je er invloed op, soms niet. Ik ben benieuwd of jij nog onverwachte momentjes hebt gehad, laat het weten, dan voeg is ze toe,  ik hoor het graag.

We hebben zo allemaal onze momentjes, wat heb jij meegemaakt?

Reageer op dit artikel, scroll verder naar beneden om een reactie te plaatsen, ik zie je reactie echt graag. Verbeterpunten of tips voor goede of goedkope verzekeringen worden zeker in het artikel meegenomen en komen in ieder geval bij de reacties te staan, laat van je horen en help anderen met hun keuze.

Oke, wat nu?

Hoi, ik ben Rob. Als je dit artikel leuk vond, wil je misschien ook zien:

Is Motorrijden Moeilijk?

Tips Voor Het Motorrijden Met Passagier

Is motorrijden gevaarlijk?

Kijktechniek voor motorrijders

Veel Gemaakte Fouten

Gasbeheersing Op Een Motorfiets

Win Gratis Kaarten Motorbeurs Utrecht 2020

KLIK HIER voor het overzicht van de laatste artikelen.

Over de schrijver
Vanaf 1981 tot heden 8 motorfietsen in bezit gehad - 2 Voortgezette Rijopleidingen (VRO) - 1 Circuit Rijvaardigheids Training (CRT) - 20+ jaar motorvakantie ervaring - lid FJR-club Nederland
Rob-Hendriksen
Door

Rob-Hendriksen

op 18 September 2019

We hebben zo allemaal onze momentjes, wat heb jij meegemaakt, laat het horen, ik hoor het graag?

Reactie plaatsen